top of page
Початок

УЧНЯМ

 АКАДЕМІЧНА
ДОБРОЧЕСНІСТЬ ДЛЯ УЧНІВ

images.png

ПРАВИЛА
ПОВЕДІНКИ
ДЛЯ УЧНІВ

2080904.png

КОНСУЛЬТАЦІЇ
ДЛЯ УЧНІВ
НА ПЕРІОД
ЗИМОВИХ КАНІКУЛ

counselor-1294858_960_720-600x467.png
АКАДДОБРОЧ

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ДЛЯ УЧНІВ

Що таке
академічна доброчесність?

Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
 

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

  • надання перевіреної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Порушення академічної доброчесності?
Порушенням академічної доброчесності вважається:

  • Академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

  • Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

  • Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

  • Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

  • Списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

  • Обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

  • Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

  • Необ'єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

Наслідки порушенням академічної доброчесності

За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

  • повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);

  • повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

  • відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);

  • позбавлення академічної стипендії;

  • позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.

Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.

 

Треба знати!
Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів.

Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

  • ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

  • особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

  • знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

  • оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.

 

* Матеріал підготовлений на основі «Закону про освіту».

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ

І. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

  1. Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статуті школи.

  2. Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку.

  3. Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші засоби, що дурманять і отрути, а також токсичні речовини та пігулки.

  4. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

  5. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

  6. У разі пропуску занять учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більш як три дні учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.

  7. Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

  8. Поза школою учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.

  9. Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти та порядку на території школи.

  10. До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

  11. Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, належить здати черговому, який знаходиться на першому поверсі школи, черговому вчителю, класному керівнику або шкільній адміністрації.

  12. Булінг є неприпустимою формою поведінки учнів у школі та за її межами.

  13. Не дозволяється жувати гумку, учні можуть користуватися на уроках гаджетами лише для навчання.

  14. Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

  15. На першу вимогу вчителя учень зобов’язаний давати щоденник.

  16. Учень повинен щодня вести записи домашніх завдань у щоденнику.

  17. Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти і письмове приладдя.

  

ІІ. ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

  1. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

  2. Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять.

  3. Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і та інших товаришів від занять розмовами, іграми та іншими справами, що не стосуються уроку.

  4. Заняття у школі проводяться за кабінетною системою. За кожним учнем у кожному кабінеті закріплено окреме місце. Кожен учень відповідає за збереження санітарного стану та майна на своєму робочому місці.

  5. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя.

  6. Учень на уроці зобов'язаний виконувати всі вимоги вчителя.

  7. Під час відповіді на запитання вчителя учень повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.

  8. Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він повинен підіймати руку.

  9. На уроці учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

  10. На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Учні, звільнені від занять фізкультурою, обов'язково присутні в залі.

  11. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.

  12. Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань, які стосуються теми уроку.

  13. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

 

ІІІ. ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ УРОКІВ

Під час перерви учень зобов'язаний:

    • підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

    • вийти з класу, якщо попросить вчитель;

    • учні на перервах знаходяться на своєму поверсі;

    • підкорятися вимогам чергового вчителя по поверху;

    • при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами школи учні вітаються і звільняють дорогу;

    • учням забороняється входити до вчительської без дозволу;

    • забороняється вживати непристойні вирази та жести, шуміти, заважати відпочивати іншим.

  1. Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, але не повинен заважати іншим.

  2. Під час перерви учні можуть вільно пересуватися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня).

  3. Під час перерв учням категорично забороняється залишати шкільну будівлю задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму серед учнів.

  4. Під час перерв забороняється бігати по школі, по сходах, поблизу віконних отворів, грати в м’яча у класі, коридорах та інших місцях, не пристосованих для ігор.

  5. Під час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися портфелями та іншими предметами, застосовувати фізичну силу.

  6. У школі та на її території категорично забороняється тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв.

  7. Категорично забороняється самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

  8. На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

 

ІV. ПОВЕДІНКА УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ

  1. Під час харчування в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.

  2. Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

  3. Учні приходять в їдальню після закінчення уроку, дотримуються черги при отриманні їжі.

  4. Розмовляти під час приймання їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

  5. Слід вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.

  6. Учні самі прибирають посуд зі столу після вживання їжі.

  7. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

  8. Забороняється заходити в їдальню у верхньому одязі.

 

V. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ

  1. У школу учні повинні приходити в одязі, який відповідає перебуванню дитини у суспільних місцях. Стиль одягу - діловий, класичний.Для уроків фізичної культури, трудового навчання, хімії обов’язкова спеціальна форма.

  2. Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

  3. Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.

  4. Не можна зловживати косметикою і носити багато прикрас на заняття.

  5. Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

  6. На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

  7. На вечори, концерти учні вибирають одяг по рекомендації батьків та на свій розсуд.

 

VІ. ЧЕРГОВИЙ ПО КЛАСУ І ШКОЛІ

  1. Черговий по класу учень під час перерви має перевірити навчальний кабінет, підготувати дошку, забезпечити порядок у кабінеті.

  2. Черговий учень має право зробити зауваження іншим учням щодо правил поведінки та санітарних правил у навчальному кабінеті.

  3. Черговий клас по школі має приступити до чергування за 30 хв. до початку занять. Чергування по школі триває один навчальний тиждень протягом робочого дня.

  4. Чергові учні допомагають черговому вчителю у здійсненні контролю за чистотою, порядком по школі, за виконанням всіма учнями цих правил.

 

VІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Учні не мають права під час знаходження на території школи та при проведенні шкільних заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров'я самого себе та оточуючих.

  2. За порушення цих Правил та Статуту школи учні притягуються до відповідальності, до них можуть бути вжиті такі стягнення:

    • усне зауваження;

    • запис зауваження в щоденник;

    • виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики;

    • відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.

  3. Ці Правила розповсюджуються на всіх учнів школи і є обов’язковими для виконання на всій території школи, а також під час усіх заходів, що проводяться школою.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ
bottom of page