
УЧНЯМ
Що таке
академічна доброчесність?
Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
-
самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
-
посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
-
дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
-
надання перевіреної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Порушення академічної доброчесності?
Порушенням академічної доброчесності вважається:
-
Академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
-
Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
-
Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
-
Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
-
Списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
-
Обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
-
Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
-
Необ'єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
Наслідки порушенням академічної доброчесності
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
-
повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
-
повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
-
відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);
-
позбавлення академічної стипендії;
-
позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.
Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.
Треба знати!
Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів.
Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
-
ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
-
особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
-
знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
-
оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
* Матеріал підготовлений на основі «Закону про освіту».
І. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ
-
Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
-
Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку.
-
Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші засоби, що дурманять і отрути, а також токсичні речовини та пігулки.
-
Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
-
Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.
-
У разі пропуску занять учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більш як три дні учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.
-
Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.
-
Поза школою учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.
-
Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти та порядку на території школи.
-
До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.
-
Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, належить здати черговому, який знаходиться на першому поверсі школи, черговому вчителю, класному керівнику або шкільній адміністрації.
-
Булінг є неприпустимою формою поведінки учнів у школі та за її межами.
-
Не дозволяється жувати гумку, учні можуть користуватися на уроках гаджетами лише для навчання.
-
Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
-
На першу вимогу вчителя учень зобов’язаний давати щоденник.
-
Учень повинен щодня вести записи домашніх завдань у щоденнику.
-
Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти і письмове приладдя.
ІІ. ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ
-
Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
-
Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять.
-
Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і та інших товаришів від занять розмовами, іграми та іншими справами, що не стосуються уроку.
-
Заняття у школі проводяться за кабінетною системою. За кожним учнем у кожному кабінеті закріплено окреме місце. Кожен учень відповідає за збереження санітарного стану та майна на своєму робочому місці.
-
Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя.
-
Учень на уроці зобов'язаний виконувати всі вимоги вчителя.
-
Під час відповіді на запитання вчителя учень повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.
-
Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він повинен підіймати руку.
-
На уроці учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
-
На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Учні, звільнені від занять фізкультурою, обов'язково присутні в залі.
-
Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.
-
Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань, які стосуються теми уроку.
-
Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
ІІІ. ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ УРОКІВ
Під час перерви учень зобов'язаний:
-
-
підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
-
вийти з класу, якщо попросить вчитель;
-
учні на перервах знаходяться на своєму поверсі;
-
підкорятися вимогам чергового вчителя по поверху;
-
при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами школи учні вітаються і звільняють дорогу;
-
учням забороняється входити до вчительської без дозволу;
-
забороняється вживати непристойні вирази та жести, шуміти, заважати відпочивати іншим.
-
-
Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, але не повинен заважати іншим.
-
Під час перерви учні можуть вільно пересуватися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня).
-
Під час перерв учням категорично забороняється залишати шкільну будівлю задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму серед учнів.
-
Під час перерв забороняється бігати по школі, по сходах, поблизу віконних отворів, грати в м’яча у класі, коридорах та інших місцях, не пристосованих для ігор.
-
Під час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися портфелями та іншими предметами, застосовувати фізичну силу.
-
У школі та на її території категорично забороняється тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв.
-
Категорично забороняється самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.
-
На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
ІV. ПОВЕДІНКА УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ
-
Під час харчування в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.
-
Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
-
Учні приходять в їдальню після закінчення уроку, дотримуються черги при отриманні їжі.
-
Розмовляти під час приймання їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
-
Слід вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.
-
Учні самі прибирають посуд зі столу після вживання їжі.
-
Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
-
Забороняється заходити в їдальню у верхньому одязі.
V. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ
-
У школу учні повинні приходити в одязі, який відповідає перебуванню дитини у суспільних місцях. Стиль одягу - діловий, класичний.Для уроків фізичної культури, трудового навчання, хімії обов’язкова спеціальна форма.
-
Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
-
Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.
-
Не можна зловживати косметикою і носити багато прикрас на заняття.
-
Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
-
На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.
-
На вечори, концерти учні вибирають одяг по рекомендації батьків та на свій розсуд.
VІ. ЧЕРГОВИЙ ПО КЛАСУ І ШКОЛІ
-
Черговий по класу учень під час перерви має перевірити навчальний кабінет, підготувати дошку, забезпечити порядок у кабінеті.
-
Черговий учень має право зробити зауваження іншим учням щодо правил поведінки та санітарних правил у навчальному кабінеті.
-
Черговий клас по школі має приступити до чергування за 30 хв. до початку занять. Чергування по школі триває один навчальний тиждень протягом робочого дня.
-
Чергові учні допомагають черговому вчителю у здійсненні контролю за чистотою, порядком по школі, за виконанням всіма учнями цих правил.
VІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
-
Учні не мають права під час знаходження на території школи та при проведенні шкільних заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров'я самого себе та оточуючих.
-
За порушення цих Правил та Статуту школи учні притягуються до відповідальності, до них можуть бути вжиті такі стягнення:
-
усне зауваження;
-
запис зауваження в щоденник;
-
виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики;
-
відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.
-
-
Ці Правила розповсюджуються на всіх учнів школи і є обов’язковими для виконання на всій території школи, а також під час усіх заходів, що проводяться школою.